Kotiseututyön ansiomerkki Katriina Kartanolle

23.3.2022

Kotiseutuliiton puolesta merkin luovutti liiton valtuuston jäsen, Sääksmäki-seuran puheenjohtaja Ari Sirén. Merkin kiinnitti Sääksmäki-seuran sihteeri Ilona Antila-Dagnaud.
Katriina Kartano

Katriina Kartanolle luovutettiin Kotiseutuliiton kultainen ansiomerkki 18.3.2022.

Suomen Kotiseutuliitto on myöntänyt kotiseututyön kultaisen ansiomerkin Katriina Kartanolle (o.s. Koskinen) hänen pitkäaikaisesta työstään paikallisessa kotiseututyössä. Katriina on osallistunut Ritvalan Nuorisoseuran toimintaan ja helkajuhliin 1970-luvulta alkaen. Sääksmäki-seuran johtokunnassa hän on ollut 1991-2000 ja 2018-19, seuran varapuheenjohtajana 2020.Hän on kuulunut Valkeakosken Aikakirja IV:n toimituskuntaan vuonna 1994 sekä  oli toisena tekijänä Kyliä ja kyläläisiä entisajan Sääksmäeltä kirjassa. Sääksmäki-lehden toimituskunnassa hän on ollut useita vuosia.