Vuosikokouksen päätöksiä

9.4.2021

Sääksmäki-seuran vuosikokous pidettiin poikkeuksellisesti etäkokouksena 8.4. 2021.

Vuosikokous vahvisti seuran vuoden 2020 tilinpäätöksen. Vuoden taloudellinen tulos oli hyvä, tilinpäätös osoittaa voittoa 8456,24 euroa. Myös tase on vahva. Vuoden aikana seura kustansi, paitsi vuosittaisen Sääksmäki-lehden, Kyliä ja kyläläisiä entisajan Sääksmäeltä -kuvateoksen. Sääksmäki-koru, Rapolan kelloriipus, otettiin mukaan seuran kotiseutuvalikoimaan.

Vuoden 2020 yleisötapahtumat jouduttiin suurelta osin perumaan korona-pandemian vuoksi.

2021 käynnistetään kotiseutumuseon kunnostustyö. Myös museon näyttelyä uudistetaan. Tavoitteena on tuottaa museosta virtuaaliopastus, johon voi tutustua seuran internet-sivuilla. Museon perinnepäivä  järjestetään 4. heinäkuuta.

Seura jatkaa maisemanhoitotyötä niittämällä ja raivaamalla tähkämaitikan kasvualueita Ritvalassa ja Ikkalassa sekä raivaamalla seuran adoptoiman kuppikiven ympäristöä kotiseutumuseon lähellä.

Jäsenmaksu säilyy ennallaan, 20 euroa. Jäsenmaksun maksaneille toimitetaan loppuvuodesta Sääksmäki -lehti.

Sääksmäki-seuran puheenjohtajana jatkaa Ari Sirén. Uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Petra Schulze Steinen. Johtokunnassa jatkavat toisen toimintavuoden Pirita Paavola, Tapani Isotalo, Jouko Laine, Ilona Dagnaud, Sari Sainio ja Jorma Hakala. Uudelleen valittiin Matti Valkama. Uusina jäseninä johtokuntaan tulevat Jari Nieminen ja Marko Hinkka.

Kiitos poisjääneille ja onnea valituille.