Sääksmäki 2020

18.11.2020

Sääksmäki 2020 on ilmestynyt. Lehti toimitetaan jäsenille postitse.

Vuoden 2020 Sääksmäki-lehti on ilmestynyt. Lehti on monipuolinen katsaus poikkeukselliseen vuoteen ja Sääksmäen historiaan ja luontoon. Mukana on muun muassa Elina Maaniityn artikkeli kulkutaudeista Suomessa ja Sääksmäellä, Ari Sirénin artikkeli kolerasta Sääksmäellä ja kuvaus koronavuoden helkajuhlasta. Metsäkansan ja Rantoon julkisen liikenteen historiasta kirjoittaa Jari Kurkinen. Ajankohtaisia aiheita ovat Toijalan taimitarha Ritvalassa, Säres center Rironmäellä ja Saarioispuolen LIIKU-paikka. Mukana on Hanna Tähden muistoja talvisodan joulusta ja Juhani Rapolan toimittamana Helmi Rapolan kertomus matkasta Pariisin olympialaisiin vuonna 1924. Kolumnissaan Kari Rydman pohtii missä Sääksmäki nykyisin onkaan.

Lehti toimitetaan jäsenille postitse. Lehteä on myynnissä Myllysaaren museossa Valkeakoskella ja Voipaalan kartanokahvilassa.