Kalastaja-kirja julkaistu

15.10.2015

Pekka Turtiainen on kirjannut ylös muistoja kalastaja, ornitologi, ympäristöfilosofi, toisinajattelija ja luonnonsuojelija Pentti Linkolan kanssa tehdyistä yhteisistä matkoista, toimista ja keskusteluista vuosina 1994 – 2014.

Pekka Turtiaisen Kalastaja-kirja on julkaistu. Kirjaa myydään 20 €:n hintaan Kirja-Kärkkäisellä, Voipaalassa, Myllysaaren museossa, Visavuoressa, Päivölän kansanopistolla ja Sipilän kyläkaupassa Ritvalassa. Kirjaa voi myös tiedustella suoraan Sääksmäki-seurasta Jukka Oksalta ja Juha Myllylältä.

Kyseessä on kertomus kahden miehen, Pentin ja Pekan ystävyydestä, ajatuksista ja toimista, loputtomasta uurastuksesta, peräänantamattomuudesta, unelmista ja niiden toteutumisesta.

Teos on väkevästi yhdessä eletty matka kalastuksen ja luonnonsuojelun aherruksessa kahdenkymmenen vuoden ajalta. Matkalla kuljetaan miesten kotikulmilta kaupunkeihin, torpista kartanoihin. Kirjoitukset näyttävät ankaran arjen, sen lomittumisen hengen tuotokseen, kahlitsemattoman mielen kehittymisen ja lopulta suojelumetsien perustamisen.

Matkaan mahtuu paljon kaloja, kilometrejä ja kohtaamisia.

Pekka Turtiainen

Tykistöupseeri, maanviljelijä, kasvatustieteen maisteri, kalastusavustaja 1994 - 2005. Harrastukset: partio, valokuvaaminen, kotiseututyö, talonpoikaiskulttuuri, sotahistoria, kirjoittaminen, puutyöt, puutarhanhoito, purjehdus, huilun soitto, bändisoitto, unelmointi ja päiväuni sekä lintujen talviruokinta.

Kalastaja kirja:

Kirjoittaja: Pekka Turtiainen

Kustantaja: Sääksmäki-seura ry

Ulkoasu, taitto ja kuvankäsittely: Juha Myllylä.

Kovakantinen, lankasidottu , 160 sivua, n.30 kuvaa.

Painopaikka: Aldus Oy